10 trendov spletne prodaje za leto 2023
od Luka Žvar
Ste vedeli, da bo svetovni trg spletne prodaje do leta 2025 vreden več kot 7 trilijonov dolarjev?
Trenutna vrednost trga spletne prodaje znaša več kot 5 trilijonov dolarjev. Pandemija leta 2020 je preusmerila ogromno prodaje na splet, in trendi spletne prodaje v letu 2023 še dodatno gradijo na tem zagonu/pospešku.
Nedavni trendi v spletni prodaji kažejo tudi na porast uporabe mobilne tehnologije, ki v največji meri žene k spletnemu nakupovanju mlajšo populacijo. To dejstvo je premaknilo ciljno demografijo za številna maloprodajna podjetja, zaradi česar je oblikovanje, ki je na prvem mestu mobilno, bistveno.
V nadaljevanju vam bomo predstavili 10 trendov, ki jih lahko izkoristite in z njimi izboljšate vašo spletno prodajo.
1. Personalizacija
Ena od osrednjih manter v spletni prodaji je personalizacija. Podjetja in platforme s spletno prodajo po vsem svetu porabijo/investirajo veliko denarja, da bi izvedele o vas čim več. Tako lahko za vas pripravijo ciljne (landing) strani in priporočila – posebej prilagojene vašim potrebam. S tem, ko naredijo stvari osebne, si povečajo možnosti, da vas spremenijo v stranko (paying customer).
Personalizacija pa gre dlje od le priporočil. Pomaga vam vzpostaviti odnos med vašo spletno trgovino (poslom) in vašimi strankami. Ta odnos vam omogoča, da se stranke vedno znova vračajo v vašo spletno trgovino, kar pa ustvarja dolgoročno vrednost za vaše podjetje.
Slika: 83% potrošnikov je pripravljenih deliti svoje podatke, da bi bili deležni personalizirane izkušnje. Vir: Optimonk.com.
2. Okoljska trajnost
Čeprav je bila plastična embalaža v preteklosti morda cenovno dostopna in vseprisotna, si podjetja in blagovne znamke danes ne morejo več privoščiti brezmiselnega onesnaževanja okolja. Zato je okoljska trajnost ključni dejavnik, ki ga je treba upoštevati v letu 2023.
Sam trg postaja vse mlajši (vse več mlajših kupcev nakupuje preko spleta, hkrati so mlajši kupci bolj ozaveščeni do okolja) in vse bolj ozaveščen o vplivu blagovnih znamk na okolje. Pomembno je vse, od vaše embalaže do vaše dobavne verige, dajati morate prednost okoljski trajnosti pri vsem kar počnete. Kljub dodatnim stroškom, ki jih lahko to kratkoročno prinese, vam to lahko pomaga privabiti in ohraniti stalno bazo strank.
V nekaterih primerih je prijaznost do okolja lahko celo ključna konkurenčna prednost in točka prodaje (selling point). Nobena skrivnost namreč več ni, da je globalno segrevanje sedaj »mainstream« tema, zato lahko s prikazovanjem, kako okolju prijazni ste, privabite stranke. Hkrati pa jih tako speljete vašim konkurentom.
Slika: 78% spletnih kupcev (največ v generaciji Z) od spletnih trgovcev pričakuje več materialov embalaže, ki jih je mogoče reciklirati. Vir: Sendcloud.com
3. Mobile first design
Mobilne naprave so že odgovorne za več internetnega prometa, kot prenosni in namizni računalniki skupaj. In to le še dodatno poganja razvoj trga spletne prodaje, saj vse več ljudi uporablja svoje pametne telefone za brskanje in nakupovanje na spletnih trgovinah in v mobilnih aplikacijah za nakupovanje.
Čeprav je to dobra novica za trgovce z mobilnimi aplikacijami, je to lahko grozno, če vaša spletna trgovina še vedno ni prilagojena obiskovalcem iz mobilnih telefonov (in tablic). Zato je oblikovanje, ki naj bo na prvem mestu mobilno (ali vsaj responsive), tako pomembno v moderni dobi poslovanja. Zasnova, ki je na prvem mestu za mobilne naprave, preprosto pomeni, da svoje spletno mesto oblikujete tako, da brezhibno naprej deluje na mobilnih napravah.
Na ta način, lahko vaše spletno mesto preprosto povečate za večje zaslone na prenosnikih in namiznih računalnikih. Ker se spletna mesta lažje povečajo kot zmanjšajo, bo vaše spletno mesto vedno videti odlično, ne glede na to, katero napravo uporabljajo vaše stranke.
Navedeno velja, v kolikor imate v mislih custom design spletne trgovine. Če pa boste uporabili in preuredili temo iz tržnic (npr. Themeforest), so njeni razvijalci v 99% primerih že poskrbeli, da je tema responsive (odzivna), iščete in izbirate pa lahko tudi po mobile first designih.
Slika: 59,6% prometa na spletnih straneh prihaja iz mobilnih naprav. Vir: Explodingtopics.com
4. Marketing preko družbenih omrežij
Marketing preko družbenih omrežjih naj bi se leta 2023 še povečal. Z milijardami ljudi po vsem svetu, ki so vsak mesec aktivni na družbenih omrežjih, vam platforme, kot so Facebook, Instagram, Twitter in TikTok, ponujajo edinstveno priložnost, da čez noč dosežete milijone ljudi . Družbena omrežja so lahko učinkovito orodje za pomoč pri izgradnji in ohranjanju vaše blagovne znamke.
Slika: Na svetu je 4,74 milijarde uporabnikov družbenih omrežij, kar je 59,3% celotnega svetovnega prebivalstva. Vir: Datareportal.com
5. Embalaža po meri
Embalaža/pakiranje je odličen način za predstavitev vaše blagovne znamke. Embalaža, ki jo uporabljate, lahko pomaga poosebljati vašo blagovno znamko in izboljša celotno nakupovalno izkušnjo za stranko. V veliko primerih, je lahko naložba v lastno embalažo tisto, kar kupce privabi k ponovnemu nakupu.
In ne pozabite, strankam lahko ponudite tudi zavijanje in pakiranje za namene daril!
Slika: 52% spletnih kupcev, ki svoje naročilo prejme v embalaži po meri, pravi, da se bodo verjetno vrnili k istemu podjetju. Vir: gwp.co.uk
6. Trgovine na družbenih omrežjih
Družbeni mediji so lahko odlični za namene trženja in marketinga, hkrati pa vam nekatere platforme omogočajo tudi vodenje spletnih trgovin neposredno iz njihove spletne strani. To pomaga poenostaviti postopek odkrivanja in raziskovanja izdelkov, ne da bi bilo strankam potrebno zapustiti platformo.
Slika: Na svetu je več kot 1.000.000 aktivnih Facebook trgovin – Facebook shops. Vir: Adweek.com
7. Chatbots
Roboti za klepet (Chatbots) so lahko odlična naložba, ki pomaga skrajšati odzivni čas za stranke, ki potrebujejo pomoč. Čeprav je dober “človeški”oddelek za pomoč strankam bistvenega pomena, je le ta omejen z delovnim časom in količino “rok”. Kar lahko pomeni, da če, “človeški” oddelek v doglednem času ne obdela vseh zahtevkov, lahko na koncu izgubite prodajo.
Zaradi navedenega so chatboti vredni svojega denarja, saj lahko hitro analizirajo, kaj stranka zahteva, in v trenutku podajo rešitev. In tudi, če chatbot ne more pomagati, bo od stranke še vedno pridobil bistvene informacije, ki jih lahko posreduje “človeškemu” oddelku.
Slika: 88 % uporabnikov interneta je v preteklem letu klepetalo s chat botom. Vir: tido.com
8. Vloga vplivnežev
Lahko ga obožujete ali sovražite, marketing z vplivneži (influencers) je tu, in bo tu tudi ostal.
Vplivneži so pogosto cenovno ugodnejši od tradicionalnih zvezdnikov (seveda je vse odvisno od nivoja). Ko jih kontaktirate, jim povejte zakaj imate radi njihovo delo, profil ali blog (bodite natančni in kar se da iskreni). Nato pa na kratko pojasnite, zakaj menite, da bi bil vaš izdelek primeren za recenzijo ali omembo. Brezplačno jim priskrbite vzorec svojega izdelka in morda boste dobili brezplačno recenzijo vašega produkta ter izpostavljenost. To pa lahko pomeni neprecenljivo promocijo za vašo ciljno publiko.
Slika: 61% potrošnikov zaupa priporočilom vplivnežev. Vir: thesocialshepherd.com
9. Obogatena resničnost
Obogatena resničnost (AR – Augmented reality ) je tehnologija, ki vam lahko pomaga spremeniti način komuniciranja izdelkov potencialnim kupcem. Celo večja podjetja, kot je Apple, so vključila AR v svoje strani izdelkov, da bi strankam omogočila “občutek” njihovih novih izdelkov.
Ker večina strank raziskuje na svojih mobilnih napravah, je smiselno izkoristiti strojno opremo pametnega telefona za izboljšanje celotne nakupovalne izkušnje. Če vključite AR na svoje strani z izdelki, lahko potencialnim strankam omogočite prilagojeno izkušnjo izdelka, kar lahko pomaga povečati prodajo. Ne glede na to, ali prodajate očala ali zabavno elektroniko, je tehnologija AR trend, ki ga ne smete prezreti.
Slika: 61% potrošnikov pravi, da imajo raje trgovce z AR izkušnjo. Vir:threekit.com
10. Mnogo možnosti plačil
Svojim strankam morate kar se da olajšati življenje. Možnost, da stranke plačajo z različnimi kreditnimi karticami je osnova. Obstaja pa še mnogo drugih možnosti plačil, ki postajajo vse bolj priljubljene.
To vključuje:
- plačila PayPal
- plačila po povzetju
- plačila po predračunu
- plačila preko mobilnih operaterjev
- plačila s posojili
- plačila s kriptovalutami
- itd.
Širok nabor plačilnih možnosti na vašem spletnem mestu, lahko olajša nakupovanje večji skupini ljudi. Navedeno pa lahko čez noč, drastično poveča vašo stopnjo konverzije.
Slika: Skupna vrednost transakcij v segmentu digitalnih plačil bo leta 2023 predvidoma dosegla 9,47 trilijona $. Vir: statista.com
Zaključek
Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento in WooCommerce platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani.
Obrnite se na nas preko elektronske pošte info@positiva.si in z veseljem se vam posvetimo.
Vabljeni tudi k branju naših starejših zapisov povezanih s spletno prodajo:
- Nekaj koristnih nasvetov kako promovirati svojo spletno trgovino
- Osem načinov za zmanjšanje stopnje zapuščenih spletnih nakupovalnih košaric
- 10 hitrih nasvetov za drastično izboljšanje prodaje vaše spletne trgovine
Priporočeni prispevki
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Positiva prejela nagrado WEBSI za prenovo spletne strani Telekom.si
16. septembra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT