5 razlogov za B2B spletno trgovino
od Luka Žvar
Popolnoma razumljivo je zakaj B2B prodajalci, kot so proizvajalci ali distributerji oklevajo, da premaknejo svoje podjetje in poslovanje na splet. Menjava poslovnega modela, ki deluje že leta, morda celo desetletja, se ne zdi ravno najbolj privlačna in modra možnost, saj lojalni in dolgoletni kupci že vrsto let kupujejo blago ter storitve na staromoden in utečen način. In prav ta strah, da utečeni kupci ne bi želeli operirati preko spleta, predstavlja največjo prepreko modernizaciji poslovanja.
Drugi razlog, ki B2B prodajalce odganja, da se premaknejo na splet pa je zmotno mišljenje, da se z obstoječo prakso ščitijo pred že uveljavljenimi spletnimi prodajalci in ostalimi »igralci« na domačih ali tujih trgih. Prodajalci se pogosto ne zavedajo, da lahko zgradijo kompleksnost, ki jo imajo sedaj v realnem svetu, tudi na spletu. Ta kompleksnost se najpogosteje izraža pri oblikovanju cen, ker B2B prodajalci ponavadi ponujajo individualne cene za posamezne kupce. Prodajalci pa si ne želijo izgubiti tega osebnega stika s svojimi strankami.
Poleg navedenega, podjetja včasih nimajo zaposlenega, ki bi vodil B2B projekt. Pa tudi samo vodstvo pogosto ni seznanjeno in podučeno z načinom ter trendi poslovanja na spletu.
Nadalje obravnavamo nekatere skupne strahove B2B prodajalcev, skupaj z močnimi razlogi, zakaj je vendarle pametno vstopiti na digitalni trg.
Prehitite konkurenco
Medtem, ko bo B2B spletna industrija v le nekaj letih prehitela B2C e-trgovinsko industrijo, B2B kupci že pričakujejo, da bi nakupovali preko spleta. Družba Frost in Sullivan poroča, da bo prodaja preko B2B e-trgovin do leta 2020 znašala okoli 6.7 trilijona dolarjev in predstavljala več kot četrtino (27%) vse B2B prodaje. Medtem ko polovica B2B kupcev danes že kupuje na spletu, pa samo 22% B2B prodajalcev ponuja svoje izdelke na spletu. Vse to omogoča B2B trgovcem neverjetno preprost način, da pridobijo konkurenčno prednost: samo postavite B2B e-trgovino.
B2B = B2C
Ker B2B prodaja in tudi nabava pogosto zahtevata postopke internih odobritev, je to velik razlog za to, da se potek teh procesov poenostavi, saj se lahko ponudi specifične vsebine za nosilce odločanja. S targetiranjem različnih ljudi, v istem podjetju, na različnih položajih, z različnimi metodami, lahko z uporabo zvitih B2C taktik, B2B prodajalci prodajo bistveno več.
In uganite, kaj še neverjetno dobro počnejo B2C in B2B spletne trgovine? Prodajajo noč in dan, 24/7, non stop! Naj bodo vaša digitalna vrata vedno odprta in povečajte prodajo.
Zagotovite presonalizirano izkušnjo
Spletne izkušnje B2B so danes primerljive z B2C uporabniškimi izkušnjami. Personalizacija, priporočila in unikatne funkcionalnosti lahko naredijo izkušnjo vaše stranke prijetno in edinstveno. B2B prodajalci se lahko s svojimi strankami še vedno povezujejo preko starih metod, kot sta e-pošta in telefon, vendar pa B2B spletna trgovina prodajalcem omogoča, da delujejo hitreje in ponudijo svojim strankam več možnosti kot kadarkoli prej.
Izkoristite potencial svojih zaposlenih
To, da ljudje upravljajo naročila, pogosto vodi do neizogibnih človeških napak. Ne samo, da je ročno upravljanje naročil zamudno, je tudi precej drago – zaradi stroškov dela in človeških napak. Omogočite torej raje svojim zaposlenim, da delajo to kar je pomembno in kar prinaša dodano vrednost, naj vam pomagajo pri razvoju vašega podjetja. Marginalne, dolgočasne in ponavljajoče naloge pa prepustite e-trgovinski platformi.
Kompleksnost ni ovira
B2B spletni portal zmanjšuje delovno obremenitev zaposlenih pri B2B prodajalcu s tem, da strankam omogoča, da s pomočjo digitalnih konfiguratorjev sestavijo svoje naročilo. Stranke lahko preprosto sestavijo “kustomiziran” izdelek na podlagi svojih edinstvenih zahtev. Ko stranka sestavi svoje zahteve, preprosto odda zahtevek za ponudbo ali naročilo. Popolna B2B rešitev omogoča B2B trgovcu, da razstavlja celo paleto izdelkov, z možnostjo prilagajanja in prikazovanja različnih cen za različne stranke. Prav tako pa omogoča različne možnosti plačila, z možnostjo določitve dodatnih pogojev.
Pri Positivi smo strokovnjaki za B2B rešitve na Magento platformi, naša zadnja dva večja B2B projekta sta rešitvi za Farmadent in Salus. Če torej želite svoje podjetje popeljati v prihodnost, nas pokličite na 01 620 33 13, ali pa nam pišite na info@positiva.si.
Priporočeni prispevki
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Positiva prejela nagrado WEBSI za prenovo spletne strani Telekom.si
16. septembra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT