Kaj je to marketing automation?
od Luka Žvar
Marketing automation (Avtomatizacija trženja) je tehnologija, ki avtomatsko upravlja procese trženja in marketinške kampanje na več kanalih. Z avtomatizacijo trženja lahko tako podjetja ciljajo na stranke z avtomatiziranimi sporočili preko e-pošte, spleta, družabnih omrežij, SMS/MMS sporočil…
Sporočila se pošiljajo samodejno, v skladu z navodili imenovanimi workflowi. Workflowi so lahko definirani po že narejenih predlogah, lahko pa so po meri izdelani od začetka, iz nule. Spremenijo, popravijo in prilagodijo se lahko tudi tekom oglaševalske kampanje in tako optimizirajo izkupiček ali popravijo napake.
Tržne in prodajne službe uporabljajo marketing automation za avtomatizacijo spletnih oglaševalskih akcij in prodajnih aktivnosti s ciljem povečati prihodke in samo učinkovitost. Ker se avtomatizacija učinkovito uporablja za opravljanje ponavljajočih se nalog, so zaposleni posledično svobodnejši pri reševanju zahtevnejših izzivov, zmanjšuje pa se tudi možnost za človeške napake.
Marketing automation pomaga pri generiranju, negovanju in točkovanju leadov, kot tudi pri merjenju skupne donosnosti naložb – ROI v oglaševalske akcije. Časovni in stroškovni učinki avtomatizacije se povečujejo, ko organizacija raste v velikosti in kompleksnosti. Dobri sistemi avtomatizacije trženja pa so zasnovani tako, da se raztezajo skupaj z vašim podjetjem.
Kaj počne marketing automation?
Avtomatizacija trženja je v svoji najosnovnejši obliki niz orodij, ki so namenjena racionalizaciji in poenostavitvi nekaterih najbolj zamudnih nalog sodobnega trženja in prodaje. Ponuja vam vse od avtomatizacije procesa kvalifikacije leadov do platforme za ustvarjanje digitalnih oglaševalskih akcij.
Avtomatizacija trženja omogoča izvajanje strategije digitalnega trženja, ne da bi morali ročno pritisniti »POŠLJI« za vsako e-mail sporočilo, SMS/MMS sporočilo ali objavo na spletni strani. In dobra orodja za avtomatizacijo vam pomagajo identificirati vaše občinstvo, oblikovati pravo vsebino in samodejno sprožiti dejanja na podlagi urnikov in vedenja strank.
Ko se akcija začne izvajati, se lahko osredotočite na druge naloge. S prvimi rezultati pa že lahko začnete z analizo ali prilagoditvami vašega načrta. Avtomatizirana strategija trženja lahko tako prihrani čas in resurse, spodbudi vaše prihodke in donosnost naložbe.
Kako deluje avtomatizacija trženja?
Podatke o strankah zbirate s številnimi interakcijami, preko: e-poštnih sporočil, obiskov spletnega mesta, uporabe aplikacij, prijavnih obrazcev, nagradnih iger, družbenih omrežij… Vsi ti zbrani podatki vam pomagajo ustvariti 360-stopinjski pogled vsake stranke.
Od tod naprej avtomatizacija trženja opravlja svoje delo:
- Racionalizira procese segmentacije in targetiranja, da se kar se da hitro določi prava publika
- Samodejno prilagajanja sporočila posamezni stranki glede na strankin profil
- Ustvarja ustrezno in prilagojeno sporočanje po e-pošti, mobilnih SMS sporočilih, preko spletne strani ali družbenih omrežij
Vse to in še mnogo več z le nekaj preprostimi kliki. Dejansko lahko vidite za vsako stranko z imenom in priimkom oz. mailom: kdaj je na vaši strani, kaj klika, katere maile odpira, koliko časa bere vsebine, ali se vrača… Marketing automation pa zagotavljanja prilagojene/personalizirane izkušanje za vaše stranke, ne glede na to ali jih imate 5 ali 500 tisoč.
Kaj pomeni avtomatizacija trženja za vaše stranke?
Avtomatizacija trženja ustvari ustrezno vsebino in sporočila na več načinov. Pošilja e-poštna sporočila z dinamično vsebino, personalizira se lahko mnogo več kot npr. “ime in priimek” v zadevi.
Vključite lahko tudi mobilno SMS/MMS sporočanje, kampanije preko družabenih omrežij in push notifikejšne. Ustvarite lahko digitalne oglase, ki se prikazujejo pravi osebi ob pravem času. Poleg tega priporoča ustrezne izdelke na vašem spletnem mestu za vsakega posameznega uporabnika – samodejno.
Z avtomatizacijo trženja lahko dosežete stranke ne glede na to, kje v življenjskem ciklu stranke se nahajajo – od samo golega zanimanja in vohljanja do evangelistov in vernikov v vaš produkt. Z avtomatizacijo lahko zagotovite pravočasno in ustrezno vsebino, ki doseže stranke kadar, kjer in kakor jim je to najljubše.
Zaključek
Pri Positivi v procese naših strank vpeljujemo dve marketing automation platformi:
Mautic je odprtokodna rešitev, ki ne potrebuje naročniškega razmerja. ActiveCampaing pa je cenovno ugodna opcija z ogromno funkcionalnostmi, ki pa je hkrati do uporabnika še zelo prijazna. Marketing automation smo že uspešno uvedli v Peugeot in Citroën Slovenije, Dnevnik in v Salonu Tjasha. Vsi navedeni so nad funkcionalnostmi in efektom navdušeni.
V kolikor se tudi vaše podjetje ali organizacijo zanima za uvedbo marketing automation sistema nam pišite na info@positiva.si ali pa nas pokličite na: (01) 620 33 13.
Priporočeni prispevki
Spoznajte Newton Pro – Novo generacijo SOLUM elektronskih cenovk
4. decembra, 2024
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT