Kaj prodajati preko spleta?
od Luka Žvar
Spletna prodaja cveti! V letu 2021 bo število digitalnih kupcev znašalo že več kot 2.14 milijarde posameznikov. Vi pa ste se odločili, da boste začeli s spletnim poslovanjem – čestitamo! Če boste vlekli prave poteze, se resnično potrudili in skušali razumeti, kako deluje trg digitalnega poslovanja, lahko doživite podjetniško potovanje svojega življenja.
Slika: Rast števila spletnih kupcev.
Predeno pa se zaženete v spletno prodajo, pa seveda potrebujete vsaj eno stvar: soliden izdelek. Izbira pravega izdelka vključuje raziskovanje informacij iz več virov in področij. Od kategorije izdelka, priljubljenosti niše in celo do tega, kako težak je vaš izdelek.
Ker je samo na Amazonovi spletni strani navedenih več kot 75 milijonov izdelkov, se izbira primernega izdelka morda lahko zdi težko opravilo. Zato smo za vas smo opisali nekaj ključnih dejavnikov, ki so del raziskovanja primernih izdelkov ter katera merila morate upoštevati in kako utrditi svojo končno izbiro. Toda najprej…
Kaj je raziskovanje izdelkov (Product research)?
Najprej je treba razumeti, da niso vsi izdelki enaki. Čeprav se vam to morda zdi očitno, ko primerjamo na primer kolesa in knjige, se to odraža tudi na bolj subtilne načine – na primer kako priljubljen je izdelek, kako dobro delujejo dobavne verige, koliko bo stala njegova dostava in tako naprej.
Raziskovanje izdelkov se preprosto nanaša na postopek izbire izdelkov z dobrim tržnim potencialom in odkrivanje, kako jih najbolje prodati.
Zakaj je raziskovanje izdelkov pomembno?
Če ste novinec v svetu spletne prodaje, vas morda mika, da se ravnate po svoji intuiciji. Navsezadnje ste najverjetneje tudi vi stranka (vsi smo že kaj kupili preko spleta). Mar niso vaša spoznanja pomembna?
To je žal slaba zamisel, zaradi katere je propadlo že na tisoče novih prodajalcev, ki so upali na to. Čeprav je morda koristno uporabiti slutnjo za ožji izbor nekaj izdelkov, pa uspeh na trgu narekujejo prilivi in odlivi trendov izdelkov ter dobičkonosnost – oboje pa zahteva osnovno razumevanje, kako brati podatke v korist svojega posla.
Raziskovanje izdelkov skratka premošča vrzel med uspeha željnim prodajalcem in trgom.
Kriteriji izdelka (Product criteria)
Bistvo vsake raziskave izdelka je zbiranje in analiza nekaj ključnih kazalnikov. Čeprav je treba za uspešen posel preučiti še kaj več, boste morali te štiri metrike tako rekoč postaviti pod povečevalno steklo. Pa začnimo:
1. Profitabilnost (Profitability)
Če je nekaj, česar pri spletni trgovini ne smete zanemariti, je to dejanska zmožnost vašega izdelka, da ustvari dobiček.
Z poceni nakupi in dragimi prodajami (buy low, sell high) ustvarjate boljši donos na naložbo. To pomeni, da so prva stvar, ki jo morate izračunati, ko preučujete nov izdelek: kumulativni (skupni) stroški povezani s pridobitvijo izdelka.
Morda so nabavni stroški vašega izdelka poceni. Če pa boste na koncu plačali še precejšen znesek za carino, prevoz, provizije za obdelavo plačil in ostalo, boste na koncu ogrozili svojo dobičkonosnost. Zaradi česar pa bo vaša poslovna rast šibka, vaša potencialna trajnost v poslu pa manjša.
Poskusite ohraniti stroškovno ceno izdelka na ravni približno ene tretjine prodajne cene. To nas pripelje do …
2. Oblikovanje cen (Pricing)
Morda ste že slišali, da številna velika podjetja porabijo vedno več odstotkov svojih proračunov za trženjska prizadevanja. Imajo dober razlog.
Ustvarjanje prodaje zna biti na začetku precej težko opravilo. Prepričevanje kupcev, da zapravijo svoj težko prisluženi denar, zahteva čas in trud, tudi če je cena vašega izdelka nizka. Če ustvarite 233 odstotni dobiček s tem, da izdelek dobite za 1,50 evra in ga prodate za 5 evra, ustvarite le 3,5 evra dobička na prodajo.
To pomeni, da boste morali prodati skoraj 300 izdelkov, predno boste na blagajni zasledili 1.000 evrov dobička, kolikor znaša najpogostejši cilj začetnikov.
To velja tudi v drugo smer. Lahko poskusite izdelek, ki vas stane 250 evrov, prodati za 1250 evrov in ta cilj dosežete z eno prodajo. Vendar je to za nove prodajalce skoraj nemogoče. Pri višjih cenah so ljudje izredno izbirčni in je zelo malo verjetno, da bodo kupovali od nekoga, ki ga ne poznajo.
Pravilna strategija bi morala biti, da si najdete izdelek, ki prinaša spodoben zaslužek na prodajo, hkrati pa ne odvrača kupcev s svojo ceno. Na splošno velja, da se najbolje obnesejo izdelki v cenovnem razponu od 15 do 100 evrov.
3. Velikost in teža (Size and weight)
Tu bomo precej kratki in direktni – večje in težje predmete je dražje pošiljati, zato jih je težje prodati.
Po drugi strani, pa je lahke izdelke lažje povezati s ponudbami z brezplačno dostavo – omogočajo vam večjo fleksibilnost pri logistiki. Če nameravate nekoč prodajati in pošiljati v tujino, bo to z lahkimi izdelki neprimerno lažje.
4. Povpraševanje (Demand)
Ne preseneča, da bo težko prodati izdelek, ki ga ni nihče zahteval. Poskrbite, da se izognete preveč ekstremnim in eksotičnim nišam. Raje izberite izdelek po katerem je na trgu redno in stalno povpraševanje.
Čeprav boste zaradi tega morda morali tekmovati z drugimi prodajalci, pa zagotovo ne boste mogli zaslužiti, če po vašem izdelku ne bo povpraševanja.
Nasveti za pomoč pri iskanju dobrih produktov
Sedaj, ko razumete osnove, si oglejmo štiri preproste načine odkrivanja izdelkov za začetek spletnega poslovanja:
1. Raziskovanje preko interneta
Večina potencialno zanimivih izdelkov se uveljavlja (res dobri celo organsko) preko različnih kanalov. Najdete jih objavljene na Facebooku, TikToku, Snapchatu, Twitterju in YouTubu. Analizirate lahko kako priljubljene so objave o teh izdelkih in kako se občinstvo odziva na njihove fotografije, videoposnetke in funkcije.
Nasvet: Če imate dovolj sredstev, lahko poskusite usposobiti in zaposliti lokalnega študenta ali nekoga prek spletne strani kot je Fiverr ali Freelancer, da vam izbere nekaj začetnih idej za izdelke, ki jih boste prodajali. Če jim naročite, da naj poiščejo 10-20 možnosti z določenimi merili v mislih, jih lahko nadalje dodatno filtrirate in poiščete najboljše možnosti. Tako lahko prihranite ogromno časa.
2. Raziskovanje spletnih tržnic
Včasih se najboljše informacije najdejo kar pri viru.
Spletna mesta kot so Amazon, AliExpress in eBay se tega zavedajo in ponujajo podrobne sezname najbolje prodajanih izdelkov, ki so razvrščeni po prodajnih številkah.
Pri Amazonu se stran posodablja vsako uro, kar vam omogoča izjemno relevanten pregled trenutnih nakupnih trendov. Za eBay je tu odličen in nedavno posodobljen izbor najbolje prodajanih izdelkov.
Slika: Amazon Best Sellers
3. Google trendi
Z orodjem Google Trends lahko ocenite kako zainteresirani so ljudje za nakup določenih izdelkov. Ali vsaj kako zainteresirani so za njihovo iskanje.
Recimo, da nameravate voditi trgovino z otroškimi oblačili in razmišljate o tem, da bi jo razširili še na področje obutve. Uporabite lahko ključne besede, kot so “otroški čevlji” ali “otroške superge”. Filtrirate lahko glede na vašo panogo in lokacijo. To vam bo pomagalo razumeti, kako se zanimanje trga za različne izdelke spreminja skozi čas. Poskusite pa lahko npr. tudi s točno določenim izdelkom, znamko ali modelom in vidite kakšen je trend. Več o uporabi Google Trendov v povezavi s spletno prodajo si lahko preberete v tem zapisu.
Slika: Google Trends
4. Začnite s poznanim
Čeprav smo rekli, da ne smete slepo zaupati svojemu občutku, pa ga vseeno ne smete čisto zanemariti.
Večina od nas je navdušena nad določenimi izdelki. Lahko so del našega hobija, lahko jih vsakodnevno uporabljamo, lahko so del naše službe ali del kakšnega drugega zanimanja. Vsi imamo izdelke nad katerimi smo navdušeni in v katere vlagamo.
Z resnim pregledom izdelkov v vaših osebnih najljubših nišah boste pridobili:
- Razumevanje razlike med dobrim in slabim proizvajalcem.
- Razumevanje ciljnega občinstva.
- Navdušenje! Spletno poslovanje je izziv in strastno navdušenje nad svojim izdelkom je dober način, da ostanete vključeni v igro tudi, ko boste naleteli na ovire.
Zaključek
Čeprav se zdi raziskovanje izdelkov sprva zastrašujoče, lahko hitro postane zabavno. Ko boste vedeli kaj iskati, boste po spletu opazili vzorce in ideje ter uskladili interese strank z lastno analizo podatkov. Nekaj pa je gotovo – dober izdelek lahko pomeni razliko med izginotjem in uspehom čez noč.
Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento in WooCommerce platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani. Obrnite se na nas in z veseljem se vam bomo posvetili.
Priporočeni prispevki
Spoznajte Newton Pro – Novo generacijo SOLUM elektronskih cenovk
4. decembra, 2024
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT