Kako lahko vaša spletna trgovina tekmuje z največjimi?
od Luka Žvar
Da s spletno prodajo zgradite uspešen posel, vam ni treba postati naslednji Amazon, Walmart, Alibaba ali eBay. Vaša spletna trgovina ne potrebuje milijarde EUR prihodkov, da bi se lahko pomerila z velikani in jim tako odščipnila kos pogače, vam pa zagotovila uspešno in profitabilno poslovanje.
Za vas smo pripravili nekaj napotkov, ki vam lahko pomagajo tekmovati z največjimi:
- Zagotovite superiorno izkušnjo za stranke
- Prehod na večkanalno poslovanje
- Oglaševanje na tržnicah
- Ustvarite odličen program zvestobe
- Bodite dejavni v skupnosti
Preberite pa si tudi naša dva starejša zapisa: Trendi v spletni prodaji za leto 2021 in Nekaj koristnih nasvetov kako promovirati svojo spletno trgovino
Pa začnimo:
Zagotavljajte superiorno izkušnjo za stranke
Ena največjih prednosti malega podjetja je, da lahko stranke spoznate kot osebe in ne le kot referenčne številke naročil.
Po nedavnem poročilu podjetja Segment je 71 % vprašanih potrošnikov razočaranih zaradi neosebnih nakupovalnih izkušenj. Vendar pa bi jih 44 % po osebni izkušnji z blagovno znamko verjetno postalo ponovni kupci.
Nekaj preprostih načinov za ustvarjanje boljših nakupovalnih izkušenj je:
- Ob naročilu napišite lastnoročno zahvalo
- S strankami se neposredno pogovorite in jih vprašajte za povratne informacije
- Pošljite ustrezna prilagojena e-poštna sporočila
- Hitro rešujte pritožbe strank
- Ponudite hitro pošiljanje
- Imejte enostaven postopek vračila
Slika: Imejte enostaven postopek vračila
Prehod na večkanalno poslovanje
Ta točka velja tako za fizične kot tudi za digitalne trgovine. Pri pridobivanju novih strank in ohranjanju obstoječih je večkanalna (omnichannel) izkušnja bistvena za pridobitev prednosti pred konkurenco.
Raziskave kažejo, da 73 % kupcev pred nakupom uporabi (razišče) več kanalov. Trgovci na drobno, ki prodajajo prek več kanalov (tržnice, mobilni telefoni, družbeni mediji in fizične lokacije), v povprečju povečajo prihodke za 190 %.
Za večkanalno maloprodajo vam ni treba biti povsod – le povsod tam, kjer so vaše stranke:). To vključuje integracijo vseh stičnih točk, da lahko strankam ponudite točno to, kar potrebujejo, kadar to potrebujejo in na kateri koli napravi.
Večkanalna strategija prinaša še naslednje prednosti:
- Izboljšanje življenjske vrednosti stranke
- Doseganje novih segmentov strank
- Poveča operativno učinkovitost
- Poveča prodajo
- Izboljša promet z zalogami
Slika: Preidite na večkanalno poslovanje (omnichannel)
Oglaševanje na tržnicah
Amazon ni edina spletna tržnica (marketplace), kjer lahko oglašujete ali celo prodajate svoje izdelke. Uporabite lahko tudi druge obstoječe tržnice, ki jih kupci že poznajo in jim zaupajo (ne pozabite pa, da je njihova uporaba lahko povezana tudi s stroški).
Tu je le nekaj najbolj priljubljenih, vendar morate razmisliti tudi o iskanju tržnice, ki je specifična za vašo nišo:
- Etsy – za izdelke “naredi sam”
- eBay – za skoraj vse
- Bolha in Prodajko za domač trg
Morda ste v zadnjih letih opazili tudi porast možnosti nakupovanja na družabnih medijih: Facebook Shops in Instagram Shops. Če še niste navdušeni nad vzpostavitvijo lastne trgovine, ker je to lahko povezano z zaenkrat “prevelikimi” stroški, je lahko katera od navedenih možnosti odlična izbira za začetek. Kasneje pa lahko svojo podjetnost nadgradite.
Ustvarite odličen program zvestobe
Še en način, kako tekmovati z velikimi je, da imate privlačen program zvestobe. Glede na raziskave družbe Accenture, člani programov zvestobe ustvarijo do 18 % več prihodkov trgovcem na drobno kot nečlani.
Glede na vrsto podjetja, ki ga vodite, lahko razmislite o različnih vrstah programov zvestobe. Vključno s točkovnimi, stopenjskimi, plačljivimi (pomislite na člane “plus” ali “premium”), programi, ki temeljijo na porabi, igričarskimi (gamefication) programi ali celo programi, ki temeljijo na dobrodelnosti (na primer programi sajenja dreves v imenu strank).
Podjetji kot sta Talon One in Smile, vam lahko pomagata ustvariti program zvestobe. Prav tako pa vam programe zvestobe ponujata Magento in WooCommerce tržnici dodatkov. Več o programih zvestobe si lahko preberete v našem starejšem zapisu.
Slika: Uvedite program zvestobe.
Bodite aktivni v svoji skupnosti
Zadnji nasvet v tem prispevku pa je morda največja prednost, ki jo imajo mala podjetja pred velikimi multinacionalkami: možnost aktivne prisotnosti v lokalni skupnosti.
Lastniki malih podjetij bolje razumejo potrebe svoje skupnosti. In kaj je boljši način za vključevanje kot sodelovanje pri izboljšanju skupnosti ali širjenje pozitivnih sporočil?
Nekateri načini, kako se lahko vključite so:
- Gostite dogodke, povezane z vašim podjetjem (ali v dobrodelne namene)
- Sodelovanje pri obstoječih dogodkih ali sponzoriranje le-teh
- Pripravite program prostovoljstva ali spodbude za zaposlene
- Donacije za lokalne namene (enkratne ali z delom dobička)
- Pridružite se odborom ali organizacijam v skupnosti, pri katerih bi vaše podjetje lahko pomagalo
Na kratko
Spoznajte svoje stranke in kaj cenijo. Ustvarite in prodajajte edinstvene in kvalitetne izdelke, ki se jim ne bo moč upreti. In vedno zagotovite najboljše možne storitve za stranke.
Za nasvete in pomoč s svojo spletno trgovino pa se lahko vedno obrnete na nas in z veseljem se vam posvetimo. info@positiva.si
Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento in WooCommerce platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani.
Priporočeni prispevki
Spoznajte Newton Pro – Novo generacijo SOLUM elektronskih cenovk
4. decembra, 2024
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT