Ključni dejavniki uspešne spletne trgovine
od Luka Žvar
Zahvaljujoč se internetu lahko sedaj kupimo skorajda vse, kadarkoli in kjerkoli (online ali na fizični lokaciji). Razumevanje vprašanj, ki si jih stranke postavijo pred nakupom preko spleta, pa je ključno gonilo vsake uspešne spletne trgovine. Pomagajo vam razumeti ključne dejavnike uspešne spletne trgovine in posledično doseči ustrezne KPIje (Key Preforming Indicators) za vaše podjetje in panogo.
Spodaj je nekaj osnovnih vprašanj, ki si jih kupci zastavijo pred nakupom preko spleta:
- Ali lahko zaupam tej spletni strani? Je povsem zakonita? Ali je dovolj varna za izvajanje finančnih transakcij?
- Kakšna je politika dostave in vračil? Koliko dni bo trajalo pošiljanje? Kaj pa če izdelek ne bo takšen, kot sem pričakoval? Kako bo trgovina vrnila denar? Kdo plača pošiljko, če se izdelek vrne?
- Kakšna je končna cena izdelka, vključno z vsemi dodatnimi stroški?
- Je to res najboljša ponudba?
- Ali je na spletni strani na voljo dovolj informacij za odločitev o nakupu?
- Zakaj pravzaprav to sploh kupujem? Ali mi je produkt sploh všeč? Kaj če imam dodatna vprašanja o izdelku?
Slika 1: Kupci preko spleta imajo vprašanja na katera morate ponuditi odgovor.
Kateri so ključni dejavniki uspešne spletne trgovine?
Razumevanje ključnih dejavnikov uspešne spletne trgovine, vam lahko pomaga pri zagotavljanju boljše storitve in posledično povečanju prodaje. Nudi vam tudi jasnejšo predstavo o kazalcih uspešnosti spletne trgovine (KPI), ki jih je mogoče meriti.
Nekateri najpomembnejši dejavniki uspešne spletne trgovine so:
- Responsive spletna stran, ki bo lepo izgledala in delovala tudi na mobilnih napravah. Gibanje uporabnikov med računalnikom in mobilnimi napravami je postalo neizogibno. Za boljše sodelovanje s strankami in ustrezno uporabniško izkušnjo mora spletna trgovina nujno optimizirati mobilno uporabniško izkušnjo. Tako bo spletna trgovina dostopna preko celotnega »nakupnega potovanja«.
- Izvajanje personaliziranih promocij na podlagi podatkov v realnem času. To vam omogoča izboljšanje uporabniške izkušnje, hkrati pa boste tako prodali več. Ciljna ponudba in komunikacija s stranko vam omogočata, da se stranka počuti unikatno in posebno.
- Zaupanja vredna spletna stran. To je treba obravnavati kot enega najpomembnejših in ključnih dejavnikov spletne prodaje. Glede na raziskavo je 6 od 10 spletnih kupcev zaskrbljenih zaradi spletne varnosti. Kupci morajo jasno razumeti garancijske pogoje in ne smejo dvomiti o varnosti spletne trgovine. Varnostno potrdilo (certifikat) mora biti prikazano na spletnem mestu.
- Inteligentni način za sledenje in upravljanje naročil znotraj podjetja ter fizično dostavo strankam. Vsak spletni trgovec mora imeti zelo jasne politike pošiljanja in vračanja. 65% uporabnikov meni, da je vračanje izdelkov kupljenih na spletu težaven postopek. 61% kupcev pa navaja, da bi opustili nakupovalni voziček, če ne bi ponudili brezplačne dostave. Dobro je imeti tudi centralizirano upravljanje naročil preko vseh kanalov in sprotno vodenje zalog.
- Kontakt. Odzivne telefonske številke, odzivni maili, vmesniki za klepet (chat ali bot). Veliko strank ima dodatna vprašanja, potešite njihovo radovednost.
Slika 2: Da boste kupce pripravili k nakupu, boste morali zadostiti ključnim dejavnikom uspešne spletne trgovine.
Ključni kazalniki uspešnosti spletne trgovine, ki jim morate slediti
Da pravilno spremljate, zagotavljate in izvajate zgoraj navedene ključne dejavnike uspešne spletne trgovine in da odgovarjate na vprašanja in potrebe svojih strank, je pomembno slediti nekaj KPI-jem (Key Preforming Indicators) spletne trgovine:
- Stopnja konverzije (Conversion rate) – pove, če vaš prodajni postopek opravlja svoje delo in stranke izvajajo želene korake (na primer nakup).
- Stopnja konverzije glede na vrsto naprave (Conversion rate by device type) – vam pomaga razumeti, s katerimi napravami imajo stranke uspeh in s katerimi ne. Pomaga vam izpopolniti izkušnjo na vseh napravah.
- Stopnja opustitve nakupovalne košarice (Shopping cart abandonment rate)- vam pove, če kupci v zadnjem trenutku obrnejo hrbet nakupu (se zanj ne odločijo). Dobite lahko tudi namig zakaj so to storili (pomanjkanje zaupanja ali predraga dostava).
- Ocena zadovoljstva strank (Customer satisfaction score) – je jasen način, ki vam pomaga ugotoviti kako se počutijo stranke in ali ste na njihova vprašanja zadovoljivo odgovorili.
Slika 3: Z merjenjem in spremljanjem KPIjev boste vedeli ali ste na pravi poti.
Zaključek
Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento, WooCommerce in Shopify platformah. Izdelamo vam lahko povsem novo spletno trgovino ali optimiziramo obstoječo. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani.
Obrnite se na nas preko elektronske pošte info@positiva.si in z veseljem se vam posvetimo.
Vabljeni tudi k branju naših starejših zapisov povezanih s spletno prodajo:
- Nekaj koristnih nasvetov kako promovirati svojo spletno trgovino
- Nekaj statističnih podatkov, ki naj vodijo strategijo vaše spletne prodaje v letu 2020
- Nekaj malih UX trikov za vašo Magento spletno trgovino
- Osem načinov za zmanjšanje stopnje zapuščenih spletnih nakupovalnih košaric
- 10 hitrih nasvetov za drastično izboljšanje prodaje vaše spletne trgovine
- Razmišljate o spletni trgovini? Primerjava med Shopify, Magento in WooCommerce platformami.
Priporočeni prispevki
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Positiva prejela nagrado WEBSI za prenovo spletne strani Telekom.si
16. septembra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT