Nekaj koristnih nasvetov kako promovirati svojo spletno trgovino
od Luka Žvar
Razmišljate o lastni spletni trgovini? Ali pa jo morda že imate, pa vam prodaja ne steče tako kot bi si želeli?
Za vas smo pripravili nekaj koristnih nasvetov, da boste lahko lažje prišli do boljšega zaslužka. In sprijaznite se že na začetku, naredi boste morali več, kot pa le objaviti slikco ali dve na Instagramu. Če si želite več novih in rednih strank ter nenehne rasti, bosta potrebna nenehno delo in izboljšave.
To pa pomeni pripravljenost preizkusiti nove taktike, morda bodo nekatere tudi zunaj vaše cone udobja (comfort zone). A dokler jih ne preizkusite, ne boste vedeli kaj zares deluje.
Pa začnimo!
Ne varčujte z akcijami
Prav vse platforme (Magento, WooCommerce, Shopify itd.) s katerimi poganjate svojo spletno trgovino vam omogočajo, da znižate ceno produktom za določen %, ali da uporabite promocijske kode, ki vam pomagajo pridobiti kupce. Izkoriščajte jih redno! Ponudite npr. 20% popusta za materinski dan, 30% popusta za božič, 50% popusta na izbrane izdelke na tako opevani črni petek … Lahko pa seveda tudi brez kakšnega posebnega razloga ponudite odlične ponudbe za posamezne izdelke.
Akcije vam bodo pomagale zagotoviti reden spletni promet (obisk).
Slika: Ne varčujte z akcijami
Uporabite e-mail marketing
Ko zaženete spletno trgovino, boste verjetno želeli poslati elektronsko pošto, ki bo vašo novo stvaritev napovedala vaši bazi kontaktov. Prepričajte se, da e-mail vsebuje neposredno povezavo na vašo trgovino. Kasneje začnite pošiljati tedenske novice (če je to le mogoče), ki poudarjajo vaše izdelke z odličnimi slikami in prepričljivimi (a hkrati jedrnatimi) vsebinami, ki so neposredno povezane z izdelkom.
Ko imate akcije, se prepričajte, da jih objavite in oglašujete po e-pošti. Tako lahko stranke takoj izkoristijo vaše ekskluzivne cene. ActiveCampaign je eno izmed boljših orodij za pošiljanje elektronske pošte in marketing automation, lahko pa se poslužite tudi česa manj zmogljivega in brezplačnega (npr. MailChimp).
Začnite blog
Blog je več kot odličen način, da se uveljavite kot vodilni v svoji panogi. Hkrati pa je blog tudi posreden način za promocijo vaše spletne trgovine. V vsako objavo bloga vključite vsaj eno ustrezno povezavo do svoje trgovine (bodisi povezavo na domačo stran trgovine ali neposredno na izdelek) in poskrbite, da bo vsak spletni zapis informativen in koristen. Blog lahko seveda pišete tudi na svoji spletni trgovini, saj vam vse platforme omogočajo pisanje bloga.
Kakovostne objave na spletnem blogu vam bodo pomagale pri razvijanju vašega spletnega podjetja. Torej, če imate čas, je to odličen način promocije, v katerega se splača vlagati.
Slika: Začnite pisati blog
Kontaktirajte blogerje in ostale influenserje
Naredite raziskavo v kateri panogi se pojavljajo vaši izdelki. Primer: Če izdelujete BIO okrasne svečke, lahko poiščete blogerje (youtuberje, instagramarje …) o življenjskem slogu in/ali blogerje, ki pišejo o domačih izdelkih. Nato pa se obrnite na tiste, ki se vam zdijo najbolj primerni.
Prepričajte se o tem koliko komentarjev prejmejo in kako velika je njihova prisotnost na družbenih omrežjih. Preverite torej njihovo priljubljenost.
Ko jih kontaktirate, jim povejte zakaj imate radi njihov blog in njihovo delo (bodite natančni in kar se da iskreni). Nato pa na kratko pojasnite, zakaj menite, da bi bil vaš izdelek primeren za recenzijo ali omembo na njihovem blogu. Brezplačno jim priskrbite vzorec svojega izdelka in dobili boste brezplačno recenzijo svojega produkta ter izpostavljenost. To pa lahko pomeni neprecenljivo promocijo za vašo ciljno publiko.
Izkoristite video (tutoriali, zakulisje, uporaba produktov)
Ljudje imamo radi dober video content! Posnetke je enostavno deliti, lahko dodajo globino in jasnost vašim izdelkom in jim tako pomagajo graditi priljubljenost med vašimi ciljnimi strankami. Posnamete lahko tutoriale, zakulisje vašega podjetja, uporabo produktov …
Primeri:
- Če prodajate naglavne trakove za dojenčke, pokažite staršem različne načine, kako jih lahko dojenčki nosijo. Če obstaja samo en način uporabe vašega produkta, v videoposnetkih pokažite cute dojenčke, ki nosijo vaše trakove.
- Če prodajate slaščice, pokažite malce zakulisne akcije peke piškotov.
- Če prodajate kuhinjske nože, pokažite kako dobro se odrežejo pri pripravi hrane. Morda lahko začnete tudi spletno kuharsko oddajo.
Delite videoposnetke na YouTube (ustvarite tudi račun za svoje podjetje) ter na vsa druga družbena omrežja. Čedalje bolj je popularno tudi oddajanje v živo (Facebook live, Instagram live in Youtube live), tako da lahko poskusite tudi to opcijo.
Video: Izkoristite video (primer Blendtec)
Družbena omrežja
Družbena omrežja so bistvena, če želite učinkovito promovirati svojo spletno trgovino. Toda, kot pri vsem, sta tudi pri družbenih omrežjih potrebna čas in trud, da pridobite sledilce (zvesto publiko).
Ne glede na to koliko časa imate in kako smiselno je to za vaš doseg in brand, boste želeli preveriti naslednja družbena omrežja (večino najverjetneje že poznate), ki bodo pomagala tržiti vašo trgovino: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Pinterest, Twitter, TikTok, Snapchat …
Izpostavite izdelke na družbenih omrežjih
Da marketing na družbenih omrežjih deluje, morate objavljati redno. Za večino trgovskih podjetij bo to vsaj enkrat na dan, morda celo večkrat. Objavite vabljive slike izdelkov, ki jih ponujate in vse morebitne akcije. Vedno vključite direktno povezavo do določenega izdelka za hiter nakup v vaši spletni trgovini.
Prosite svoje sledilce, da objavijo slike kako uporabljajo vaše izdelke. Tako se spodbudi interakcija, ki prispeva k nadaljnjem spletnem dosegu.
Organizirajte nagradne igre na družbenih omrežjih
Nagradne igre in natečaji so odličen način za širjenje besede o tem kaj imate v ponudbi, privabljanje prometa v trgovino in povečanje števila sledilcev na družbenih omrežjih.
Ponudite enega od svojih izdelkov kot nagrado in nato objavite nagradno igro na vseh družbenih omrežjih, ki jih uporabljate. Pogosto spodbujajte k prijavi in uporabite e-poštne naslove, ki jih lahko dobite (ustvarite si bazo). Ob zaključku pa zmagovalca prosite, da objavi sliko skupaj z vašim produktom.
Poskusite plačano oglaševanje na družbenih omrežjih
Prav vsa družbena omrežja ponujajo različne možnosti uporabe plačanega oglaševanja. Napredne možnosti targetiranja pa vam omogočajo. da zadenete vašo idealno ciljno publiko. Če oglaševanje preizkusite na Facebooku, predlagamo, da za začetek izberete opciji: „pridobite obiskovalce spletne strani“ in „dobite več nakupov na spletni strani“. To naredite, ker si želite, da ljudje preidejo na URL vaše spletne trgovine in ne na vašo Facebook stran.
Slika: Poskusite plačano oglaševanje na družbenih omrežjih
V svoj e-poštni podpis vključite URL trgovine
Ta nasvet je hiter in enostaven. Ne glede na ponudnika e-pošte, ki ga uporabljate, bi morali imeti e-poštni podpis po meri, ki vključuje URL vaše trgovine.
Natisnite URL svoje trgovine na ves promocijski material
Od vizitk do letakov in vsega vmesnega, URL vaše trgovine mora biti naveden kjerkoli tržite svoje podjetje. Nikoli ne pojdite od doma brez nečesa kar lahko izročite svojim potencialnim strankam in vsebuje vaše podatke.
Natisnite vaš URL na nakupovalne vrečke
Če imate fizično lokacijo, poskusite na nakupovalne vrečke natisniti URL vaše spletne trgovine. Ko bodo kupci nosili vrečko naokoli, bo vaša trgovina uživala v promociji. Če imate proračun za to, si priskrbite EKO nakupovalne vrečke za večkratno uporabo z imenom, logotipom in URL naslovom spletne trgovine. Namenite jih strankam, ki porabijo “X” EUR. Lahko pa jih tudi vključite v spletna naročila, tako da jih vstavite v pakete.
Slika: Natisnite vaš URL na nakupovalne vrečke
Ne pozabite na majhna darilca
Pri vsakem nakupu (bodisi v poslovalnici ali prek spleta) podarite brezplačen svinčnik, magnet, nalepko ali drugačno mini darilce, ki seveda vključuje tudi URL naslov vaše trgovine. Tako vas kupci ne bodo pozabili tako enostavno. Morda pa vas celo priporočijo svojim prijateljem.
Kuponi
Ko obdelate spletno naročilo, lahko v pošiljko vtaknete kupon s popustom, ki lahko potrošnika spodbudi k ponovnemu nakupu. Zraven lahko pripišete zahvalo za nakup. Vsakemu naročilu pa lahko dodate tudi vizitko ali dve.
Vključite tudi svoje osebje
Naj vaše osebje nosi majice ali priponke z napisom: »Kupujte preko spleta. (Vaš URL tukaj)«.
Slika: Vključite svoje zaposlene s promocijskimi majicami
Optimizirajte imena in opise izdelkov
Kreativnost ima svoje mesto, vendar to ni v imenih izdelkov. Z imeni svojih izdelkov morate biti jasni in natančni, sicer kupci ne bodo našli vašega izdelka, ko bodo po spletu iskali kar prodajate.
Če na primer prodajate majice, svojega izdelka ne boste poimenovali “črna princeska “. Če to naredite, ste izpustili najpomembnejšo podrobnost izdelka – majica. Ime vašega izdelka je prostor, v katerem natančno opišete kaj je vaš izdelek. Tako bodo stranke lahko našle vaše izdelke:
Primeri:
- Črna ženska majica – lahka in trendovska
- Temna ženska majica
- Roza ženska majica s potiskom
- Rdeča ženska majica s karo vzorcem
Uporabite ključne besede v imenih in opisih izdelkov, da lahko trgovino najdete tudi v spletnih iskalnikih (Google, Bing, Yahoo). Če želite raziskati najboljše ključne besede za vsak vaš izdelek, lahko uporabite načrtovalnik ključnih besed, ki je na voljo brezplačno prek GoogleAds. Uporabite te ključne besede v vsakem imenu in opisu izdelka, sicer vas bodo potencialne stranke lahko zgrešile.
Na začetku smo omenili, da je kreativnost odsvetovana pri imenih izdelkov. Pri opisih izdelkov pa je po drugi strani priporočljivo, da pustite vaši kreativnosti prosto pot. Ne kopirajte le deklaracij izdelkov, potrudite se in napišite unikatne opise vaših izdelkov.
Optimizirajte svoje fotografije
Svojim datotekam fotografij dajte dobra opisna imena, da vas iskalniki lahko najdejo (npr. zelena-ženska-majica.jpg namesto 54453219.jpg). S tem lahko dosežete več potrošnikov, ki iščejo izdelke kot je vaš.
Uporabite Google Retail
Google Retail vam omogoča dodajanje vaših izdelkov na njihovo spletno mesto, kar kupcem olajša odkrivanje vaše trgovine.
Preizkusite Google search oglaševanje
Plačljive oglaševalske akcije na iskalnikih kot sta Google ali Bing (pay per click iskalno oglaševanje), so lahko odličen način za spodbujanje prometa in konverzij na vaši spletni trgovini. Da vaš proračun ne bo izhlapel prehitro in nespametno, pa vam omenjene platforme omogočajo natančno targetiranje ciljnih kupcev.
Slika: Preizkusite PPC search oglaševanje
Ocene strank
»Od ust do ust« je najmočnejše marketinško orodje. Pregledovanje spletnih mest kot so Google, Yelp in TripAdvisor, je pri potrošnikih zelo priljubljeno. Zato si morate prizadevati, da bo vaše podjetje imelo čim več ocen na za vas relevantnih spletnih mestih.
Ko stranka opravi nakup, ji pošljite elektronsko sporočilo in jo prosite, da oceni svojo izkušnjo z vami na spletnem mestu na katerem si to želite. Ne podkupujte strank z brezplačnimi produkti za pozitivno oceno. Namesto tega se osredotočite na customer service, vaše produkte in hitro dostavo. Tako se bo ugled vašega podjetja zgradil organsko.
Referral program
Referral programi vedno vžgejo. Le malo je boljših načinov za povečanje spletnega prometa, kot ponuditi trenutnim strankam popust ali brezplačen izdelek, ko k vam napotijo svoje prijatelje.
Ne glede na to ali se odločite za dobropis stranki v višini 15 EUR, ko njihov prijatelj opravi prvi nakup nad 50 EUR, ali pa preprosto podarite brezplačen artikel pod 10 EUR, ko prijatelj stranke opravi nakup 40 EUR, lahko referral program naredi čudeže za pridobivanje novih strank vaše spletne trgovine.
Zakuljček
Veselo na delo!:)
Priporočamo vam, da si vzpostavite urnik in oblikujete rutino za opravila opisana zgoraj. Ne poskušajte vsega narediti v enem dnevu. Če vam kaj ne bo šlo od rok, se lahko obrnete na nas preko elektronske pošte info@positiva.si in z veseljem vam bomo pomagali.
Pri Positivi smo strokovnjaki za izdelavo spletnih trgovin na Magento, WooCommerce in Shopify platformah. Pomagamo vam lahko tudi s spletnim oglaševanjem, oblikovanjem promocijskega materiala in optimizacijo spletnih strani.
Priporočeni prispevki
Spoznajte Newton Pro – Novo generacijo SOLUM elektronskih cenovk
4. decembra, 2024
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT