Nekaj primerov uporabe umetne inteligence v e-poslovanju
od Luka Žvar
Če sledite trendom zadnjih let, ste najverjetneje že slišali za pojem »umetna inteligenca« – UI (AI – Artificial Intelligence). Umetna inteligenca hitro prodira tudi v poslovni vsakdan, kjer podjetjem na različne načine pomaga povečevati prodajo (rast) in zniževati stroške poslovanja.
Predstavljamo vam nekaj zanimivih primerov uporabe umetne inteligence v elektronskem poslovanju.
1. Iskalnik – »Customer-centric« – postavite kupca v središče
Kupci uporabljajo iskalnik, da hitreje in lažje najdejo izdelek, ki ga iščejo. Povprečni iskalniki vrnejo veliko iskalnih rezultatov, ki za kupca niso pomembni, kar kupca lahko hitro odvrne od nadaljevanja nakupnega procesa. Različni ponudniki razvijajo iskalnike, ki »razmišljajo kot človek«.
Vgrajena UI uporablja napredne algoritme in metode – npr. NLP ali obdelavo naravnega jezika in tako močno izboljša kvaliteto prikazanih rezultatov. UI lahko po drugi strani omogoča tudi napredno vizualno iskanje. Z uporabo iskalnikov podprtih z umetno inteligenco lahko kupci lažje najdejo in kupijo stvari, ki jih imajo radi.
Primer:
- Podjetje Twiggle, ki z uporabo napredno tehnologijo obdelave naravnega jezika omogoča kvalitetnejše prikaze rezultatov, njihov cilj je, da iskalnik boljše razume in vnaprej predvideva namene kupca in tako izboljša uporabniško izkušnjo.
- Zanimiv je tudi startup Clarifai, ki razvija razširitve iskalnikov z naprednim vizualnim iskalnim algoritmom podprtim s strojnim učenjem, ki uporabnikom omogoča slikovno iskanje ter iskanje (in priporočila) podobnih izdelkov.
2. Retagetiranje potencialnih kupcev
Po raziskavi, ki jo je objavila Conversica , več kot 30% potencialnih zainteresiranih kupcev prodajne ekipe zaradi različnih vzrokov ne obdelajo. Velikokrat je težava, da podjetja ne znajo pravilo obdelati ali interpretirati pridobljene podatke in izkoristiti vseh podatkov o potencialnih kupcih.
Primer:
Preprost primer, ki ga večinoma že poznamo, je retargetiranje potencialnih kupcev ob upravljanju oglaševalskih kampanij. Informacije o zanimanju kupca za določen izdelek, se zapišejo v bazo, obdelajo in uporabijo ob njegovem naslednjem obisku spletne trgovine.
Lahko pa izkušnjo še nadgradimo! V trgovinah že danes uporabljajo video kamere za prepoznavanje tatov, to isto tehnologijo v kombinaciji z umetno inteligenco lahko uporabimo za izboljšanje nakupovalne izkušnje in posledično povečanje prodaje.
Nekatera podjetja v trgovinah uporabljajo kamere za prepoznavanje obrazov in spremljajo kateri izdelki so za stranko zanimivi. Če se kupec dalj časa zadrži pri določenem izdelku, se to zapiše v bazo. Podatki se analizirajo in jih lahko podjetje uporabi ob naslednjem obisku trgovine ali pa z uporabo UI tehnologij podjetja, ki delujejo vse kanalno (ang. omni-channel), potencialnemu kupcu glede na zbrane podatke v trgovini ponudijo zanj primeren oz. zanj zanimiv izdelek tudi, ko obišče spletno stran, mobilno aplikacijo. Podjetjem UI omogoča napredno retargetiranje kupcev.
Prodajni procesi se spreminjajo in zahtevajo, da podjetja predvidevajo in “berejo misli” svojih kupcev, kar jim omogoča analiza podatkov s pomočjo umetne inteligence.
3. Personalizacija
Personalizacija v e-poslovanju ni nekaj novega, odličen primer je veliki Amazon. Razvoj na področju umetne inteligence in tehnologij strojnega učenja omogočata še dodaten korak v personalizaciji nakupne izkušnje.
V e-poslovanju lahko umetna inteligenca nadgradi večkanalno (multichannel) izkušnjo kupca. Različna UI orodja, kot npr. Boomtrain/Zeta Global, spremljajo kupca v različnih točkah nakupa in trgovcu pomagajo analizirati obnašanje na spletu. V mobilni aplikaciji, na spletni strani, v email kampaniji, … , UI spremlja in analizira kupca in mu ponuja celovito nakupovalno izkušnjo na vseh platformah.
V času, ko si uporabnik ogleduje izdelek v spletni trgovini mu lahko trgovec posreduje potisno sporočilo s posebno ponudbo, kar na mobilni telefon in tako kupcu in tudi trgovcu prihrani veliko časa.
4. Pogovorni roboti – Chatboti
Vedno več spletnih trgovcev za komunikacijo s strankami uporablja t.i. pogovorne robote (ang. chatbot). Chatboti kupcem nudijo pomoč 365 dni v letu 24h na dan, jim ponujajo različne rešitve in odgovore na različna vprašanja. S pomočjo obdelave odgovorov in analizo podatkov iz različnih virov, kupcu lahko pomagajo pri sprejemanju nakupnih odločitev. Komunikacija s chatboti poteka lahko tekstovno ali glasovno.
Primer:
Podjetje IBM, eden vodilnih na prodočju razvoja UI, je razvil enega najnaprednejših chatbotov na trgu – Watson Assistant. Le tega naprej seznanijo z informacijami specifičnimi za določeno področje/industrijo, nato pa je sposoben podrobne analize, preteklih pogovorov in klicev, informacije lahko išče v različnih bazah odgovorov in vprašanj, po potrebi uporabnika prosi za več informacij ali ga preusmeri na določeno osebo. Povratne informacije, kako učenje chatbot-a še izboljšati, pa dobi tudi podjetje.
Orodje lahko podjetje implementira na spletno stran, spletno trgovino, v mobilne aplikacije, vključi pa ga lahko v različne korake nakupnega procesa ali oglaševanja.
5. Glasovni pomočniki – vaš osebni nakupovalni pomočnik
Še vedno uporabljate Google za iskanje izdelkov in primerjavo cen? V dobi Alexe (Amazon), Siri (Apple) in Google asistenta vas (žal predvsem na večjih trgih) do nakupa ali iskanja najugodnejše ponudbe loči samo »glasovni ukaz« – »Alexa/Siri buy this for me.«
Nekaj statistike:
Že v letu 2020, naj bi kar 30% brskanj in iskanj po spletu opravili brez uporabe zaslona (vir: Gartner).
Raziskava OC&C Strategy Consultants je pokazala, da naj bi uporaba pametnih zvočnikov do leta 2022 dosegla 55%
Glasovni pomočniki so lahko vgrajeni v spletne aplikacije, pametne telefone, pametne zvočnike ter druge pametne naprave. Hkrati z razvojem glasovnih pomočnikov se je že pojavila potreba po optimizacijah za glasovna iskanja.
Zaključek
Z umetno inteligenco se že danes srečujemo v našem vsakdanu – npr. nakupi na avtomatiziranih blagajnah, varnostni pregledi na letališčih, uporaba Google zemljevidov …
Zanimivo: Ena od raziskav napoveduje, da bo do konca leta 2020 kar 85% komunikacije s kupci izvedenih brez direktnega stika s prodajnikom – človekom.
Glede na visoke investicije Googla in Microsofta ter nekaterih drugih pomembnejših tehnoloških podjetij v raziskave in razvoj na področju umetne inteligence v naslednjih letih lahko na področju pričakujemo še hitrejši razvoj in nove napredne tehnološke rešitve, ki bodo z uporabo umetne inteligence še bolj optimizirala prodajne in druge poslovne procese.
Tudi zaposleni v Positivi sledimo različnim trendom razvoja na področju e-poslovanja. Pri Positivi smo strokovnjaki tako za hibridne kot tudi nativne mobilne aplikacije, poslovne ali zabavnejše narave. Za vas pa lahko izdelamo tudi sodobno spletno trgovino na najmodernejših platformah, privlačno spletno stran ali poslovno aplikacijo, ki bo prilagojena za vse mobilne naprave. Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na info@positiva.si.
Zanimive povezave:
Priporočeni prispevki
Spoznajte Newton Pro – Novo generacijo SOLUM elektronskih cenovk
4. decembra, 2024
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT