Nekaj primerov uporabe umetne inteligence v e-poslovanju (2. del)
od Luka Žvar
Ker umetna inteligenca vedno bolj pomaga pri optimizaciji poslovnih in prodajnih procesov, smo pred časom v zapisu Nekaj primerov uporabe umetne inteligence v e-poslovanju že predstavili zanimive primere uporabe umetne inteligence – UI (artificial intelligence – AI) v elektronskem poslovanju.
Tematika je obsežna, koristna in zanimiva, zato nadaljujmo s predstavitvijo še nekaj zanimivih primerov uporabe umetne inteligence v elektronskem poslovanju:
1. Priporočeni izdelki/storitve
Podjetja se vedno bolj zavedamo, da lahko s pomočjo uporabe umetne inteligence uspešno in učinkovito predvidimo obnašanje kupcev in njihove potrebe. Tako jim lahko ponudimo uporabne nakupne nasvete in priporočila, torej izdelke in storitve, ki jih zelo verjetno zanimajo.
Kakovost podatkov lahko še nadgradimo, npr. z razvojem mobilne aplikacije. Ta podjetjem pomaga spremljati vsa iskanja in ogledane vsebine uporabnika. Napreden algoritem s pomočjo analize pridobljenih informacij pregleda zgodovino podatkov iz drugih virov, analize obiskanih vsebin in ostalih pridobljenih informacij ter kupcu ponudi zanj relevantne produkte/storitve/informacije.
Spletni trgovci uporabljajo različne načine za pridobivanje podatkov o kupcih: naravni jezik (npr. glas), ocene izdelkov, prepisi klicev v klicne centre, zgodovino nakupov, družbene medije, spletno analitiko …
Napredna orodja, ki skrbijo za izbiro priporočenih produktov/storitev, podatke iz vseh virov analizirajo, poiščejo različne povezave in odvisnosti ter nato ponudijo maksimalno personalizirane izbore.
Primer:
Amazon je podjetje, ki ga navajamo kot primer, kako naj podjetja sledijo kupcem in njihovim nakupovalnim navadam ter z analizo podatkov ponudijo kakovosten personaliziran izbor priporočenih izdelkov.
2. Avtomatizirani opisi izdelkov/označevanje izdelkov
Ustrezni opisi izdelkov so pomemben del spletnih trgovin. Ker kupci izdelka ne morejo fizično prijeti, si pomagajo s pregledovanjem fotografij, opisov in ostalih podrobnejših informacij.
Ročno opremljanje tisoče produktov z opisi je težko izvedljiva naloga, ki lahko terja veliko časa in ostalih resursov. Z uporabo UI pa je naloga lahko dokaj preprosta.
Kopiranje opisov iz proizvajalčevih katalogov je enostavna rešitev, vendar UI zmore mnogo več. Orodja podprta z UI temeljito preiščejo vire na internetu in poiščejo pomembne in relevantne informacije o produktu. Glede na zbrane podatke se pripravi odličen opis, kakršnega iščejo kupci.
Nekaj prednosti uporabe avtomatizacije opisov:
• opisi so sestavljeni iz najbolj iskanih informacij
• opise se generira v zelo kratkem času
• sistem je lahko povezan z dinamičnimi cenami
• uspešnost opisov se sproti ocenjuje in se po potrebi prilagodi
Kako enostavno lahko kupci najdejo izdelek v spletnih iskalnikih je ena pomembnejših točk v spletnem poslovanju. To je razlog, da so opisi čim bolj kvalitetni in prilagojeni iskalnim vzorcem kupca. Spletna trgovina podprta z umetno inteligenco generiranja opisov močno izboljša možnost prikaza izdelka med zadetki iskanja.
ginnie | AI-powered Product Description Generator.
As more consumers turn to the web to research and purchase items on their shopping lists, product content has become increasingly important. For eCommerce sellers with larger catalogues, creating rich product descriptions can be time-consuming and costly. Until now.
由 ginnie 发布于 2019年6月6日周四
Primer: Ginnie
3. Modeliranje predvidenega vedenja
Uporaba še tako napredne tehnologije v elektronskem poslovanju sama po sebi še ne zagotavlja prodaje. Podprta mora biti s prodajno in marketinško strategijo. Uspešna prodaja in oglaševanje pa bazirata na odličnem poznavanju kupca.
Danes pri tem trgovci večinoma uporabljajo svoje lastne izkušnje s kupci, analizo preteklih nakupnih navad, analizo trga in definiranje nakupnih person. To jim omogoča predvidevanje nakupnih navad in vedenja v prihodnosti.
Dostop do večje količine podatkov (big data) in možnosti obdelave ogromnih količin podatkov največjim trgovcem že omogoča, da bolje razumejo svoje kupce, zaznavajo nove trende ter nakupno vedenje.
Zmožnost, da predvidimo kupčev naslednji korak nam omogoča predvidevanje podprto z umetno inteligenco. Podjetja imajo dostop do neskončnih strukturiranih in nestrukuriranih virov podatkov (družbeni mediji, klubi zvestobe, prodajne statistike in analize trga), kar omogoča izdelavo podrobnih psihografskih profilov kupcev in napovedovanje prihajajočih trendov ter zaznavanje neznanih demografskih značilnosti.
Zanimivo branje: CAMBRIDGE ANALYTICA TEACHES US DATA IS MORE POWERFUL THAN AI
4. Dinamične cene
Dinamične cene so strategija, na osnovi katere ponudniki spreminjajo ceno na osnovi ponudbe in povpraševanja.
Dinamične prilagoditve cen že marsikje del vsakdana (npr. vesele urice, borze, letalske karte…). Dinamične cene podprte z umetno inteligenco, pa v e-poslovanje prinašajo nove potenciale za trgovce.
Z analizo podatkov o kupcih, primerjavo cen konkurence in analizo prodaje lahko s pomočjo umetne inteligence napovemo, kdaj ponudimo popust in za katere izdelke/storitve. Hkrati dinamično izračunamo najnižjo višino popusta, ki še zagotavlja nakup.
Algoritmi dinamičnih cen so še v razvoju, vendar so vedno bolj izpopolnjeni. In nekatera podjetja, ki že uporabljajo nove možnosti, že prehitevajo konkurenco.
Primer:
Amazon je vodilni na področju uvajanja dinamičnih cen, kjer večina konkurentov še vedno eksperimentira in testira. Amazon pa je dinamiko cen že zelo izpopolnil in z uporabo različnih orodij podprtih z UI lahko ponudi ugodnejše cene izdelkov kot konkurenca.
Primeri orodij (uporablja jih tudi Amazon): SellerActive, Price2Spy, in FeedVisor
5. Avtomatizacija skladišč
Danes umetna inteligenca spreminja tudi upravljanje skladišč. Roboti podprti z UI namreč lahko delajo 24h/dan, brez kosila in brez prekinitev. Se pa roboti med delom vseeno še vedno veselo pogovarjajo. Pogovarjajo pa se z naprednimi sistemi za upravljanje skladišč, ki so podprti z UI.
Njihov delovni proces se začne z vsakim nakupom. UI roboti izdelek prevzamejo na določenem regalu/polici v skladišču, ga zapakirajo in pripravijo za pošiljanje. Še pred kratkim bi se to zdelo kot zgodba iz znanstvenofantastičnega filma.
Prednosti, ki jih prinašajo spletnim trgovcem in logističnim podjetjem so: nižji stroški dela, hitrejši delovni proces, zmanjšanje stroškov poškodovanih izdelkov …
Primera:
Zaključek
Umetna inteligenca v elektronskem poslovanju ni nekaj novega, vendar postavlja vedno nove standarde e-poslovanja. Umetna inteligenca kupcem močno izboljša nakupno izkušnjo, kar pa je eden od (naj)pomembnejših ciljev vsakega trgovca.
UI je izkušnjo postavila na povsem novo raven s personalizacijo izkušnje in storitve, retargetiranjem kupcev, dinamiko cen, postavitvijo marketinške strategije … UI omogoča tudi upravljanje, analizo in optimizacijo večine procesov. Čas je torej, da se tudi vi razmislite o integraciji umetne inteligence v vaše e-poslovanje in začnete z modernizacijo. Pri tem pa smo vam lahko v pomoč mi.
Pri Positivi sledimo različnim trendom razvoja na področju e-poslovanja. Smo strokovnjaki tako za hibridne kot tudi nativne mobilne aplikacije, poslovne ali zabavnejše narave. Za vas pa lahko izdelamo tudi sodobno spletno trgovino na najmodernejših platformah, privlačno spletno stran ali poslovno aplikacijo, ki bo prilagojena za vse mobilne naprave. Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na info@positiva.si.
Zanimive povezave:
Priporočeni prispevki
Kako spletno trgovino pripraviti na praznične nakupe?
3. oktobra, 2024
Positiva prejela nagrado WEBSI za prenovo spletne strani Telekom.si
16. septembra, 2024
Začnimo
vaš projekt
Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.
ZAČNIMO PROJEKT