fbpx



Blog





Trendi v spletni prodaji za 2025 in naprej

trendi v spletni prodaji članek positiva rešitve

Z več kot 33 % svetovnega prebivalstva, ki nakupuje prek spleta, je globalna e-trgovinska industrija vredna 6,8 trilijona USD, do leta 2027 pa bo dosegla vrednost 8 trilijonov USD. 2,77 milijarde ljudi po vsem svetu opravlja nakupe preko spleta.

Spletno naročanje tako ni več zgolj “možnost”, temveč nuja za celotno populacijo kupcev. Na spreminjajoče se trende v spletni prodaji se je treba prilagoditi, da lahko izboljšate uporabniško izkušnjo, omogočite enostavno in tekoče naročanje ter prijetno zaključevanje nakupov.

Na podlagi nenehno razvijajoče se digitalne tehnologije in pričakovanj potrošnikov so tukaj najboljši trendi v spletni prodaji, ki jih napovedujejo strokovnjaki in bi lahko vplivali na spletno prodajo v letu 2025 in seveda tudi naprej.

1. Mobilna trgovina

Časi, ko so bile spletne strani oblikovane predvsem za namizne računalnike, so 100% mimo. Pristop Mobile first (Najprej mobilno) zahteva ustvarjanje spletnih strani, ki so najprej prijazne mobilnim napravam, ne pa prilagojene večjim zaslonom.

Strokovnjaki napovedujejo, da bo mobilna trgovina predstavljala 59 % globalne spletne prodaje do leta 2025 in bo ustvarila 2,5 trilijona USD prometa (vir: Statista). Z vedno večjo uporabo mobilnih naprav za spletno nakupovanje bodo mobilnim napravam prijazna zasnova in hitro nalaganje strani (tudi enosekundna zamuda pri nalaganju lahko povzroči do 10 % izgube konverzij) omogočili večje konverzije tudi v času največje obremenitve. Mobilne naprave se prav tako uporabljajo tudi za primerjavo cen in prebiranje mnenj, tudi med samim nakupovanjem.

Ustvarite uporabniku prijazno mobilno spletno trgovino z edinstveno izkušnjo na vseh napravah in omogočite hitra ter enostavna plačila (z enim klikom).

mobilna trgovina je v porastu

Slika 1: Trend mobilne e-trgovine. Vir: Statista.

2. Obogatena resničnost (AR)

Spletno nakupovanje mora ponuditi uporabniško izkušnjo, ki je enakovredna nakupovanju v fizični trgovini. Vizualizacija izdelkov, kot jih lahko vidijo v trgovini, je tisto, kar kupci lahko iščejo in potrebujejo pred oddajo naročila.

Leta 2025 bo obogatena resničnost (AR – augmented reality) prispevala približno 36 milijard USD  k globalni maloprodaji, saj omogoča kupcem interakcijo z izdelki na daljavo. Da bi se lahko kvalitetno odločili, bodo kupci želeli jasne in natančne vizualne predstavitve izdelkov, kar je mogoče doseči z razširjeno/obogateno resničnostjo, ki omogoča 3D-pogled izdelkov.

Poleg tega Metaverse iz dneva v dan napreduje za boljše vključevanje v ekosistem e-trgovine, in sicer z gamifikacijo, nagradnimi točkami in varnimi plačili z digitalnimi valutami.

Omogočite popolno vizualizacijo izdelkov z interaktivnimi in uporabniku prijaznimi vmesniki prek obogatene resničnosti.

AR v spletni prodaji Positiva rešitve

Slika 2: AR v spletni prodaji. Vir: Amazon, primer kavomata.

3. Umetna inteligenca (AI)

Umetna inteligenca in strojno učenje bosta transformirala nakupovalno izkušnjo s personaliziranimi priporočili in takojšnjo podporo prek chatbotov. Kupci bodo lahko na interaktiven način prejeli takojšnje odgovore na vprašanja povezana z izdelki, ponudbami in dostavo, kar krepi zaupanje in zvestobo. Analitika “velikih” podatkov (Big data analytics ) vam lahko pomaga razumeti nakupne navade kupcev in ustvariti zanesljivejša in bolj prilagojena priporočila. Prodaja prek AI podprtih personaliziranih priporočil se bo leta 2025 občutno povečala.

Zagotovite torej pravočasno podporo prek chatbotov, ki jih poganja umetna inteligenca in sprožite učinkovite marketinške kampanje na podlagi personaliziranih priporočil.

uporaba ai v spletni trgovini - positiva rešitve

Slika 3: Uporaba AI v podjetjih. Vir: Hostinger.

4. Trgovina preko družbenih omrežij  (Social commerce)

Danes ima skoraj vsakdo račun na družbenih omrežjih. Uporaba družbenih platform je postala vsakodnevna za posameznike po vsem svetu, nakupovanje in brskanje po izdelkih na Tik Toku, Facebooku, X (Twitterju) in drugih kanalih pa postaja vse bolj priljubljeno.

S prednostmi, kot so univerzalni opisi izdelkov, enotne cene na vseh kanalih in plačila z enim klikom, trgovina na družbenih omrežjih navdušuje spletne kupce. Trgovina preko družbenih omrežij hkrati spodbuja vplivnostni marketing (influencer marketing), kjer vplivneži z dobrim ugledom promovirajo blagovne znamke prek privlačne vsebine. Samo v ZDA bo leta 2025 trgovina preko družbenih omrežij prinesla 80 milijard USD.

Privabite torej kupce prek njihovih najljubših družbenih omrežij in si povečajte prodajo.

DRUŽBENA OMREŽJA UPORABA STATISTIKA - POSITIVA

Slika 4: 63,8% svetovne populacije uporablja družbena omrežja. Vir: Kepios.

5. Večkanalna trgovina

Čeprav tu odkrito navijamo za spletno trgovino in digitalizacijo, je fizično nakupovanje še vedno pomembno, je tudi še vedno zelo priljubljena alternativa. Nakupovanje v trgovini, prek spleta, na več napravah in prek družbenih omrežij zahteva tudi možnost naročanja iz enega glavnega vira in prevzemanja v trgovini (BOPIS – Buy Online, Pick Up In-store) ali na najbližji dostavni točki.

Večkanalna (omnichannel) trgovina omogoča integrirano in poenoteno uporabniško izkušnjo, ki kupcu omogoča naročanje, ponovne nakupe, preklice, plačevanje in vračanje na vseh kanalih v kateri koli fazi transakcije. Zaloge je treba sproti obnavljati, ko prodaja poteka preko katerega koli kanala, hkrati pa je treba zagotoviti nadaljnje polnjenje zalog, da se zadovoljijo zahteve. Analitiki pravijo, da 73% spletnih kupcev uporablja več kanalov za nakupe, ta delež pa bo v prihodnje še narasel. Omnikanalna trgovina bo zmanjšala stroške pošiljanja in povečala obiske v trgovinah. Hkrati bo omogočila dodatno prodajo (upselling) in navzkrižno prodajo (cross-selling).

Omogočite svojim strankam uporabo njihovega najljubšega kanala za naročanje in prevzem izdelkov ter pridobite večjo prilagodljivost.

večkanalna izkušnja - positiva rešitve

Slika 5: 73% spletnih kupcev uporablja več kanalov za nakupe. Vir: Magenest.

6. Trajnostna in ekološka trgovina

Generacija Z daje večji pomen trajnosti kot sami blagovni znamki. Ohranjanje okolja prijaznega za prihodnje generacije, bi moralo biti tudi cilj podjetij v spletni prodaji.

Spletne trgovine bi morale oblikovati politike, ki vključujejo možnost ponovne prodaje in ponovne uporabe izdelkov ter ogljično nevtralno dostavo, s čimer bi znatno zmanjšali ogljični odtis. Možnosti odkupa izdelkov (buyback) bodo stranke spodbudile k uporabi izdelkov določen čas in nato vračanju za ponovno uporabo po obnovi (refurbishment).

Študije Nielsen kažejo, da je 66 % globalnih strank pripravljenih plačati več za trajnostne izdelke. Biološko razgradljivi embalažni materiali postajajo vedno bolj priljubljeni med spletnimi trgovci. Uporaba električnih vozil za dostavo in optimizacija dostavnih poti pa prav tako zmanjšujeta emisije ogljika.

Podpirajte trajnostno trgovino in s tem okrepite zaupanje vaše blagovne znamke.

ekologija je IN - positiva rešitve

Slika 6: 62% kupcev iz generacije Z raje kupuje pri trajnostnih blagovnih znamkah. Vir: Firstinsight.

7. Mednarodna trgovina

Globalizacija je olajšala gibanje ljudi, izbira blaga pa se je razširila iz lokalnih trgov na poslovanje prek meja. Omogočanje, da vaše spletno podjetje doseže globalne stranke in jim omogoči trgovanje ter transakcije iz katerega koli dela sveta, je prevladujoč trend v spletni prodaji.

Podjetja morajo zagotoviti gladko in natančno pretvorbo valut, tekočo logistiko in dostavo (po cestah, zraku ali vodi), globalne marketinške kampanje ter glasovno trgovino v lokalnih jezikih. Tako zaposleni kot stranke morajo biti seznanjeni z davčnimi predpisi in politikami vračil, povezanimi z regijo, iz katere kupujejo stranke. Prav tako je treba upoštevati omejitve in izjeme za prodajo določenih izdelkov.

Prilagodite svoje spletno podjetje zahtevam čezmejnega poslovanja in privabite stranke iz vseh delov sveta.

Slika 7: Do leta 2027 bo približno 23% celotne maloprodaje potekalo prek spleta. Vir: Statista.

8. Naročniški modeli

Za vzpostavljanje zvestobe in “vzgajanje” dolgoročnih strank je potrebno oblikovati programe, ki stranke zadržijo za določeno obdobje in jim ponudijo določene ugodnosti.

Stranke plačajo ponavljajoči znesek za določeno obdobje in uživajo posebne ugodnosti, kot so dostop do člankov, videoposnetkov, podcastov, posebne ponudbe, popuste ter brezplačno dostavo. Ponavljajoče se naročanje izdelkov in redno pošiljanje se izvaja brez dodatnih zahtev. Ročno izbrani in prilagojeni izdelki, še posebej iz kategorij, kot so hrana, prehranska dopolnila in kozmetika, gradijo zvestobo in dolgoročno povezavo z blagovno znamko.

Pričakuje se, da bo velikost trga naročniške e-trgovine v naslednjih nekaj letih eksponentno rasla. Do leta 2028 bo znašala že 2.227,63 milijard USD.

primer naročnine in ugodnosti

Slika 8: Primer naročnine in ugodnosti, ki jo stranka prejme s sklenitvijo naročnine. 

9. Agilna in hitra logistika

Ponudite več možnosti dostave, kot so ekspresna dostava, dostava isti dan, normalna dostava, dostava v paketomat ali na dogovorjeno mesto. Sistemi za sledenje, ki jih poganja umetna inteligenca, omogočajo natančno sledenje dostavam in obveščanje strank o statusu dostave, kar zmanjšuje njihovo tesnobo. Ponudniki logistike (3PL – third-party logistics) lahko zagotovijo natančne in pravočasne dostave, uvedejo najboljše možnosti sledenja in učinkovito upravljajo z vračili.

86% potrošnikov meni, da so izdelki, ki prispejo v dveh dneh ali manj, hitro dostavljeni. In, več kot 60 % potrošnikov je pripravljenih zamenjat prodajalca, če izdelki prispejo izven tega časovnega okvira.

Poskrbite, da bo dostava prijetna izkušnja, da dosežete najvišje zadovoljstvo strank in jih obdržite. Zahtevaje to tudi od ponudnikov.

HITRA DOSTAVA JE KLJUČNA

Slika 9: 86% potrošnikov meni, da so izdelki, ki prispejo v dveh dneh ali manj, hitro dostavljeni. Vir: Ontrac.

Zaključek

Svet spletne trgovine je v stalnem gibanju, zaznamovan z nenehnim razvojem tehnologije in spremembami v potrošniških navadah. Da bi podjetja ostala konkurenčna, je ključno spremljanje najnovejših trendov, prilagajanje strategij in zagotavljanje vrhunske uporabniške izkušnje.

Pri Positivi razumemo pomen hitre prilagoditve tem spremembam. Kot strokovnjaki za razvoj in optimizacijo spletnih trgovin na platformah Magento in WooCommerce vam nudimo celovite rešitve, prilagojene vašim potrebam. Naša ekipa je pripravljena oblikovati ali izboljšati vašo spletno trgovino, poskrbeti za učinkovito spletno oglaševanje in vas podpreti pri doseganju poslovnih ciljev.

S skupnimi močmi lahko ustvarimo izjemno nakupovalno izkušnjo za vaše stranke. Pišite nam na info@positiva.si in začnimo graditi vašo prihodnost v svetu spletne trgovine!


Luka Žvar

Project manager at Positiva d.o.o.



Začnimo
vaš projekt


Vsaki stranki se posvetimo 100 odstotno. Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli najbolj optimalno rešitev za vaš posel, skupaj bomo ustvarili nekaj čudovitega.


ZAČNIMO PROJEKT
ZAČNIMO PROJEKT